Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdams, Raymond J.
TitelSome Contributions to Sex Differences in Scholastic Aptitude Scores.
QuelleIn: Studies in Educational Evaluation, 12 (1986) 3, S.267-74Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAptitude Tests; Females; Foreign Countries; Mathematical Models; Mathematics Skills; Regression (Statistics); Secondary Education; Self Esteem; Sex Bias; Sex Differences; Socioeconomic Status; Testing Problems; Verbal Ability; Australia
AbstractSex differences in performance on the Australian Scholastic Aptitude Test (ASAT) were investigated. No significant direct effect of sex on performance was found. Sex differences were found to be the result of females having a higher verbal ability, males studying more mathematics, and males having greater confidence in ASAT success. (LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: